Pazartesi, Ağustos 08, 2016

Bir Azınlık Gösterisi Olarak Aptallığın Teşhiri


İktidar temsilcileri birer ikişer, bazen samimi bir hayal kırıklığıyla bazen de kendi gelecekleri hakkında güçlü bir endişeyle, yanıldıklarını, aldaltıldıklarını söylüyor, pişmanlık gösteriyorlar.

Bunları okuyan, dinleyen muhalifler de kızarak, küçümseyerek ve daha çok alay ederek Gülen'i on dakika dinleyen biri ona inanılmayacağını görebilir(di) diyerek kestirip atıyorlar.

Tüm dünyada yaygınlaşan genç bir motto var: "U are so stupid". Türkçe'de, sosyal medyada rastlamış olmalısınız, bir magazin figirüne dönüşen İlber Ortaylı, "öyle aptalsınız ki", "çok aptalsınız" türünden sözlerle görsellerde kullanılıyor. Sosyal medya, aktüele cevap yetiştirme mantığıyla yaşadığı için bu görseller, işlevsel de olabiliyor, lafı uzatmadan kestirip atabiliyorsunuz. "Ben aptal değilim", "ben sizin aptal olduğunuzu görebiliyorum", "ben sizin yaptığınız ahmaklıkları yapmadım/yapmam" anlamında sarkastik, ironik, kibirli, kabul edilebilir bir öfke ve zeka gösterisi sunabiliyorsunuz böylelikle.

Peki bu ne işe yarıyor? 

Gülen'e kananlar, kandırıldıklarını söyleyenler... Diyelim ki "aptallar", onları kandıran adam da "aptal". Genişletelim, kanan ve kandıran sadece aptal değil, vasat, bayağı, dümedüz kıfayetsizse, "U are so stupid" diyen sen, ben, biz, işte bizim okuldan çocuklar, abartıyorum, Turgut Uyar'ı, Oğuz Atay'ı bilenler, şiir severler, kedi severler aptal değilse, bunlar dışında kalan herkes aptalsa...

Buradan nereye varabiliriz? Buradan ne çıkar?

Bu itişmeden, bu söylenmeden anca ergen harareti çıkar, beğen butonu çıkar, retweet çıkar, "adam haklı beyler" çıkar, sosyal medya huysuzlanması çıkar.

Buradan mevcut hayatı yeniden tanzim edecek, dönüştürecek büyük bir siyaset çıkmaz, buradan ancak espri, yapılabilirse iyi mizah çıkar.

Sarkastizm başka , mizah başka, siyaset başka yollarda yürürler, muhalifliklerinin esası, temelden farklılıklar gösterir. Aptallığın teşhiri önemsizdir demiyorum, bir azınlık gösterisidir diyorum.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails