Çarşamba, Nisan 19, 2017

Beyamca ve Kürtler


Haldun Taner hikayesi gibi olacak ama mahallede bir Alevi berberim var. Ne zaman gitsem, bazen fısıldayarak bile olsa mutlaka siyaset konuşuyor benimle. Hatta aralıklarla, sahiden üzülüyor ve ne diyeceğimi bilemiyorum, "bunlar Alevilere saldırırlar mı?" sorusunu soruyor. Ne denebilir ki? Mesele cevap vermek değil çünkü. Böyle bir korku olması, akla gelmesi.

Referandum öncesinde, kim olduğunu bilmediğim biri, sohbete dahil olmak istedi, koltuğa yanaştı, "beyfendi" dedi, "bu Kürtler kime oy verecek, sen bize asıl onu söyle." Bu soru da tedirgin edici elbette. Anladım ki adam, onlar kime oy verecekse, aksi oyu verecekmiş. İşte tam bu noktada, Haldun Taner'in beyamcası oldum. Dedim, bu Kürtler deseler ki benim oyum şu... Madem Kürtler hasmın, niye inanıyorsun bu söylediklerine, ya yalan konuşuyorlarsa, ya entrika yapıyorlarsa...Senin aklın neye yatıyorsa ona oy ver, bırak dedim Kürtleri...

Hadi adam, diyelim derinlikli biri değil. Herkes birbirini küçümsüyor ve yukarıdan konuşuyor ya, ben de onu yapmış olayım. E kardeşim, Kürt oyları düştü-çıktı diyenlere ne demeli?  Şu beyamca karakterini bıraktırmıyorsunuz bana... Türklerin oyu nasıl yekpare değilse Kürtlerin de değil. Evet oyu veren Kürt yok mu? MHP'ye oy veren Kürt yok mu? Yoksa "bize oy verirse" Kürt olmuyor mu bu insanlar...

Fotoğraf: NomdePlume

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails